PÜSI TERVE JA KONTROLLI OMA

ÜLDISEID TERVISENÄITAJAID


Seoses eriolukorraga on paljud meist olnud viimastel kuudel pigem tubase eluviisiga. Trennis pole käinud, liikumine on olnud piiratud ning söödud on pigem rohkem, kui vaja ja mitte just kõige tervislikumalt. Kas kõlab tuttavalt?

Praegu on õige aeg üldiste terviseriskide hindamiseks, et saada teada, kuidas see kõik on mõjutanud üldiseid tervisenäitajaid.
„Kord aasta või paari järel tasub teha vereanalüüsidel põhinev tervisekontroll üldiste tervisenäitajate osas. See on oluline oma tervisliku seisundi järjepidevaks hindamiseks ja tõsiste haiguste ennetamiseks.

Ka nüüd, olles väljumas eriolukorrast, ei tohiks unustada oma tervisenäitajaid kontrollida. Laialdase ülevaate tervislikust seisundist annab Terviseriski pakett, millesse on koondatud olulisemad tervisenäitajad. Analüüside tulemuste alusel saab hinnata, kuidas mõjus eriolukorrast tingitud harjumatu elustiil ja stressirohke aeg näitajatele ja millele tuleks suvisel perioodil tähelepanu pöörata, et tervisenäitajaid ning üldist tervislikku seisundit parandada ja haigusriske vähendada.

Korras põhinäitajad on kindlasti olulised ka meie immuunsüsteemi tõrgeteta toimimise ja vastupanuvõime suurendamise seisukohalt.
Analüüside vastused on vereandmisele järgneval tööpäeval leitavad portaalis MINU.SYNLAB.EE ja nende paremaks mõistmiseks soovitan LABORIARSTI KONSULTATSIOONI, kus arst selgitab lahti individuaalsed tulemused, aitab leida seoseid ning annab nõu, mida edasi teha.“
SYNLABi laboriarst
dr Anneli Raave-Sepp

Terviseriski pakett

Koosneb 13 vereanalüüsist, mis annavad hea ülevaate tervisenäitajatest, s.h. maksarakkude seisundist, neerude ja kilpnäärme tööst, lipiidide ning süsivesikute ainevahetusest.

Terviseriski paketti saab mugavalt tellida portaalist MINU.SYNLAB.EE, kust saab kõiki paketis olevaid analüüse tellida ka üksikanalüüsidena.



Analüüsitulemuste paremaks mõistmiseks saab portaalis broneerida lisaks aja LABORIARSTI KONSULTATSIOON. Seda saad teha paketti ostes või ka pärast tulemuste kättesaamist.

Mida näitavad Terviseriski paketis sisalduvad 13 analüüsi?

Hemogramm on kompleksuuring, mis mõõdab hemoglobiini sisaldust ja loendab ning kirjeldab vererakkusid. Analüüsi tulemus peegeldab vere hapniku transpordivõimekust, võimaldab avastada kehvveresuse ehk aneemia olemasolu, hinnata immuunsüsteemi ühe olulise lüli seisundit ja anda esmane hinnang verehüübimisele;
 
Ferritiin näitab organismi rauavarusid. Raud on vajalik nt südame, lihas- ja närvikoe normaalseks talitluseks. Raua vähesus võib olla liigse väsimuse põhjuseks;
 
C-reaktiivne valk (CRP) võimaldab tuvastada põletike olemasolu ja aitab hinnata ning jälgida südame-veresoonkonna haiguste avaldumise riski;
 
Glükoosi ja glükohemoglobiini (HbA1c) väärtused peegeldavad süsivesikute ainevahetust ja võimaldavad selgitada suhkruhaiguse ehk diabeedi riski;
 
Alaniini aminotransferaas (ALAT) näitab maksarakkude seisundit;
 
Kreatiniin on lihastes moodustuv jääkaine, mille tulemus aitab hinnata inimese füüsilist aktiivsust ja neerude võimet organismist jääkaineid välja viia;
 
Kilpnääret stimuleeriv hormoon (TSH) sobib kilpnäärme talitluse ja -haiguste esmaseks uuringuks;
 
Kolesterooli, HDL- ja LDL-kolesterooli ning triglütseriidide väärtuste jälgimine võimaldab hinnata südame-veresoonkonnahaiguste avaldumise riski;
 
Vitamiin D piisav tase on vajalik kaltsiumi ainevahetuse tagamiseks, luude ja hammaste tugevuse tagamiseks, lihastöö ja sooritusvõime edendamiseks jpm. Vitamiini madalat taset seostatakse mitmete haiguste (diabeet, kõrgenenud vererõhk, autoimmuunhaigused jne) tekke riskiga. Teades vitamiini sisaldust veres, saab madala väärtuse korral võtta lisaks vajaliku koguse vitamiin D3 preparaati.

Tervislikud valikud tugevdavad immuunsüsteemi

Esmane võimalus oma immuunsust kaitsta on valida tervislikud eluviisid. See on parim, mida võid oma immuunsussüsteemi tugeva ja tervena hoidmiseks loomulikul viisil teha. 
Immuunsüsteem toimib paremini, kui:
  • Sa ei suitseta 
  • Sinu toidulaual on rohkesti puu- ja köögivilju ning tarbid üldtuntud immuunsust tugevdavaid toiduaineid ja ravimtaimi: pähklid, seemned, küüslauk, punane päevakübar, ženšenn jm
  • liigud regulaarselt
  • säilitad normis kehakaalu
  • loobud alkoholist või tarbid seda minimaalselt
  • tagad piisava ööune
  • püüad maandada stressi 
  • pesed sageli ja korralikult käsi

Ole kehaliselt aktiivne

Regulaarne liikumine ja trenn on tervisliku eluviisi alustala. See parandab südame-veresoonkonna funktsiooni, alandab vererõhku, aitab hoida kehakaalu kontrolli all ning toetab organismi erinevate haiguste riskide vähendamisel.

Nii nagu toitumisegi puhul, parandab trenn üldist tervist ja seeläbi ka tugevamat immuunsüsteemi. Füüsiline aktiivsus parandab vereringet, mis omakorda võimaldab immuunsüsteemi rakkudel ja ainetel vabalt kehas liikuda ja oma tööd tõhusamalt teha.

Lisainfo tervisekontrollide kohta SYNLABi klienditoelt 17123 või klienditugi@synlab.ee